اینور

ارائه راهکارهای هوشمند، راز احیای صنایع مختلف

ارائه راهکارهای هوشمند، راز احیای صنایع مختلف

ارائه راهکارهای هوشمند، راز احیای صنایع مختلف

1398/07/23

امروزه در کشور ما صنایع مختلف سنتی دچار بحران های مختلفی در عرصه های مختلف: تامین، تولید، فروش و منابع انسانی هستند. در کشورهای پیشرفته این موانع با راهکارهایی مانند: ابزارهای مدرن صنعتی و نرم افزارهای تسهیلگر برطرف شده اند. شرکت پنسی که یکی از زیر مجموعه های هلدینگ اینور است، با نگرش در  حل معضلات عمده صنعت شیلات مانند: عدم دسترسی به اطلاعات موثق و دقیق، زمانبندی دقیق، ساز و کار عملیاتی و گزارش اقدامات اجرایی در هر مرحله و با پشتوانه تجربه ۲۰ ساله در این حوزه به جهت ایجاد استاندارد بالای ثبت ، تحلیل اطلاعات ، روان سازی فرآیند های بروکراتیک سنتی حاکم که ریسک بالایی در نگهداری  اطلاعات دارند و حذف روند های فرسایشی و تحلیلی زمان بر، اقدام به طراحی و پیاده سازی نرم افزاری هوشمند اختصاصی شده برای این صنعت کرده است.   

 امروزه در کشور ما صنایع مختلف سنتی دچار بحران های مختلفی در عرصه های مختلف: تامین، تولید، فروش و منابع انسانی هستند. در کشورهای پیشرفته این موانع با راهکارهایی مانند: ابزارهای مدرن صنعتی و نرم افزارهای تسهیل گر برطرف شده اند. شرکت پنسی که یکی از زیر مجموعه های هلدینگ اینور است، با نگرش در حل معضلات عمده صنعت شیلات مانند: عدم دسترسی به اطلاعات موثق و دقیق، زمانبندی دقیق، ساز و کار عملیاتی و گزارش اقدامات اجرایی در هر مرحله و با پشتوانه تجربه ۲۰ ساله در این حوزه به جهت ایجاد استاندارد بالای ثبت ، تحلیل اطلاعات ، روان سازی فرآیند های بروکراتیک سنتی حاکم که ریسک بالایی در نگهداری اطلاعات دارند و حذف روند های فرسایشی و تحلیلی زمان بر، اقدام به طراحی و پیاده سازی نرم افزاری هوشمند اختصاصی شده برای این صنعت کرده است. این نرم افزار شامل بخش های زیر است:

 

۱. تولید (PLM

۲. مدیریت چرخه توزیع و ترابری (SCM

۳. مدیریت فرآیند های اداری و سازمانی 

۴. فروش و خدمات مشتریان (CRM

۵. بازاریابی 

۶. مدیریت امور مالی و حسابداری 

 

در نسخه شماره  ۱ این نرم افزار با در نظر گرفتن فرآیند های پرورش،برداشت، عمل آوری و صادرات میگوی پرورشی ، اطلاعات ثبتی مورد نیاز هر بخش در دسترس کاربران هر بخش قرار گرفته و فرآیند هایی مانند کنترل کیفی در طول برداشت و عمل آوری، چرخه ی حرکت محصول از نقطه برداشت تا صادرات به صورت الکترونیکی و تنها از طریق تلفن های همراه هر فرد ثبت و ضبط می شوند. 

 

۱. پرورش 

در این قسمت اطلاعات مربوطبه پرورش میگو و دیگر آبزیان توسط دکتر دامپزشک و مجریان پرورش ثبت خواهد شد. اطلاعاتی از قبیل میزان لارو، مساحت استخرها، میزان غذای داده شده میگو ها و اطلاعاتی از این دست به صورت Real Time در سامانه ثبت و با توجه به فرمول های استاندارد داده ها تحلیل و به صورت آمار و نمودار در اختیار اعضای دیگر سیستم که نیاز به دسترسی به آن ها دارند قرار می گیرند.

 

 

۲. برداشت 

پس از تکمیل مرحله پرورش، زمان برداشت محصول فرا می رسد. از نظر سیستم مبنای صفر کار همین جاست. در واقع برای ارائه اطلاعات محصول از زمان برداشت/صید تا رسیدن محصول به مشتری یا به اختصار اختصاص Lot No. به محصول نیاز به کدگذاری محصول برداشتی داریم که این فرآیند توسط تکنسین برداشت در سامانه صورت می پذیرد. همچنین در مرحله برداشت نیاز به هماهنگی ترابری محصول هم داریم که ثبت اطلاعات راننده و میزان و کیفیت محصولی که به همراه دارد هم در این نقطه ثبت می شود. در واقع در طی فرآیند برداشت که دارای چندین مرحله است کاربر بالادستی می تواند به لحظه از میزان بار برداشتی و وضعیت حمل و نقل آن مطلع شوند. این موضوع کمک شایانی به برنامه ریزی در محل عمل آوری می کند بدین صورت که تیم اجرایی عمل آوری از زمان رسیدن محصول به کارخانه مطلع می شوند و می توانند اقدام به پیش آماده سازی فرآیند های کار کنند. 

 

۳. عمل آوری 

پس از رسیدن محصول برداشتی به سردخانه و محل عمل آوری، فاز اجرایی عمل آوری آغاز می گردد. در این مرحله کاربران اطلاعات زیر را در سامانه ثبت می نمایند.

 

 

۴. فروش و صادرات 

در تمامی مراحل انجام کار مدارک و ضوابطی وجود دارند که می بایستی به عنوان شناسنامه بار در سامانه ثبت گردند. تمامی این مراحل در قسمت فروش نرم افزار صورت می پذیرد. مدارکی مانند گواهی بهداشت، گواهی سردخانه و … و هم چنین فرآیند های انتخاب بار از انبار نگهداری و بارگیری أن در کانتینر در این قسمت ثبت خواهند شد. در واقع کاربر در این بخش میزان موجودی کالا و سفارشات مشتریان و هم چنین مراحل بارگیری و ارسال را می تواند به صورت زنده پیگیری نماید. این فرآیند کمک شایانی به ایجاد نظم در استخراج بار از انبار و چیدمان و ارسال آن به سمت مشتری تا رسیدن بار خواهد کرد. 

 

 

 

۵. نیروی انسانی 

به دلیل حضور کارگران فصلی در پروژه های شیلاتی در اختیار داشتن یک سیستم منابع انسانی جهت ثبت مشخصات و همچنین درج پرونده پرسنلی جهت ایجاد ساز و کارهای امن کاری از مواردی است که نیاز آن به شدت در این صنعت حس می شد. 

در سامانه پنسی امکان معرفی بی نهایت کاربر وجود دارد. با توجه به همین مزیت می توانیم با تعریف تمامی نیروی انسانی به عنوان کاربر از نوع عملکرد، میزان خروجی و تحلیل های دیگر هم در دیگر نقاط سامانه استفاده نماییم. با استفاده از همین ساختار هم می توانیم به راحتی برنامه ریزی های لازم برای جذب و تعدیل نیروی مورد نیاز را انجام دهیم. 

 

۶. امور مالی 

در تمامی طول فرایند های کار سند های مالی بی شماری بین بخش های مختلف سازمان و خارج از سازمان رد و بدل می شود که نرم افزار امکان ثبت و الصاق هر کدام از آن ها به هر بخش و سند ثبت شده در سیستم و همچنین کاربران آن را ارائه می کند. در حال حاضر با توجه به اولویت بالای بخش های دیگر توسعه و تکمیل فرآیند های مالی به نسخه های بعدی نرم افزار موکول شده است. اما باز هم نرم افزار قابلیت اتصال به سیستم های مالی معتبر مانند نوسا را دارد. 

به اشتراک گزاری